Friday, April 8, 2011

~Kalaulah Abang Masih Ada...T_T~



ABANGKU,
Kenapa terlalu cepat engkau meninggalkan kami,
Di saat kami masih memerlukan kata-kata semangat darimu, 
Di saat kami memerlukan sokongan darimu,
Engkau hilang tidak mungkin akan kembali lagi.....

ABANGKU,
Semenjak engkau pergi dari hidup kami,
Bermacam-macam dugaan yang kami hadapi,
Bermacam halangan yang harus kami tempuhi,
Kami sudah tidak kuat menghadapi semua itu lagi....

ABANGKU,
Tahun ini (2011) merupakan tahun yang paling sukar buat diriku,
Berbagai-bagai kejutan yang aku terima saban hari,
Daripada satu kejutan kepada kejutan yang lain,
Sepertinya aku tidak kuat lagi menghadapi dugaan ini....

ABANGKU,
Andainyan engkau masih berada di sisi kami, 
Pasti engkau punya cara untuk selesaikannya,
Kerana sesungguhnya saat ini, 
Adik-adikmu ini buntu mencari jalan keluar....

ABANGKU,
Kami tidak tahu harus memilih yang mana satu,
Kalau kami pilih di sini, kami akan kehilangan yang di sana,
Kalau kami memilih yang di sana, kami akan kehilangan yang di sini,
Kami harus bagaimana lagi.....

ABANGKU,
Aku tahu engkau pasti mengerti apa yang ingin aku sampaikan,
Aku tahu walaupun engkau sudah tiada,
Tapi semangatmu masih ada dalam diri kami.....



ABANGKU,
Jikalau engkau masih di sini, 
Aku pasti kata-kata ini yang akan keluar dari mulut engkau,

"Sabarlah wahai adik-adikku, sesungguhnya Allah sedang menguji kitaa saat ini...jangan berputus asa, tetapkan diri pada Yang Satu, letakkan Dia sebagai yang pertama dalam hatimu, nescaya suatu saat nanti, Dia akan memberi kembali sinar yang hilang dalam hidup kamu...."

Benarkan?????
Andainya engkau mampu mengiyakan.........

ABANGKU,
Adik-adikmu ini akan cuba menguatkan diri menghadapi segala dugaan ini, 
Adik-adikmu ini akan terus tabah menghadapi ujian ini,
Cuma satu sahaja yang adikmu ingin katakan di sini,

Adikmu ini sangat merinduimu.....

Semoga engkau bahagia di sana......
Al-Fatihah.....

P/s : Kata-kata ini aku tujukan khas buat arwah abangku, Mohd Zuwairi Azahri yang sudah hampir 3 tahun pergi meninggalkan kami....walaupun engkau sudah tiada di sisi kami, dirimu akan kami ingat sampai bila-bila...engkaulah semangatku...aku rindukan segala-galanya tentang diri kamu...aku doakan engkau bahagia di sana...walaupun engkau tiada untuk memberi aku semangat, tapi aku tahu, Allah akan sentiasa bersama denganku.......AKU RINDUKAN KAMU....T_T

No comments:

Post a Comment